Η Νεγροσύνη μου ~Léopold Sédar Senghor










ΛΕΟΠΟΛΝΤ ΣΕΝΤΑΡ ΣΕΝΓΚΟΡ 



Η ΝΕΓΡΟΣΥΝΗ ΜΟΥ

Η Νεγροσύνη μου δεν είναι ύπνος της φυλής αλλά ήλιος της ψυχής, η νεγροσύνη μου η ορατή και βιωμένη 
Η Νεγροσύνη μου είναι μυστρί στο χέρι, κοντάρι είναι ανά χείρας
Ρέκαντ*. Δεν αφορά την πόση και τη βρώση μου στο στιγμιαίο το παρόν μου
Τόσο το χειρότερο αν για του Πράσινου Ακρωτηριού τα ροζ νερά σπαρτάραγ΄ η ψυχή μου!
Καθήκον έχω τον λαό μου ν’ αφυπνίσω στα μέλλοντα τα φλογοβόλα
Η χαρά μου εικόνες να πλάθω για να τον θρέφω, ω του Λόγου έρρυθμα φώτα!





* ΣτΜ: Βασιλικό σκήπτρο αναγόμενο στο Αρχαίο Βασίλειο της Δαχομέης (σημερινό Μπενίν, Δ. Αφρική). Δεν ήταν όπλο πολεμικό, κατείχε ρόλο καθαρά τελετουργικό, σύμβολο εξουσίας, πλούτου και ευημερίας. Πήρε την ονομασία του από την πορτογαλική λέξη «recado» (μήνυμα), αφού στα χέρια των αγγελιαφόρων του βασιλιά λειτουργούσε ως εγγύηση για την αυθεντικότητα των βασιλικών μηνυμάτων. Ως σύμβολο της αφρικανικής πολιτιστικής κληρονομιάς, συναντάται στην ποίηση όλων των στρατευμένων Αφρικανών ποιητών.



Μετάφραση: Νικολέττα Σίμωνος


Α' Δημοσίευση (μτφρ.+επίμετρο): Περιοδικό θράκα
http://thraka-magazine.blogspot.gr/2015/07/3.html

Popular Posts